Examining Technological Pedagogical Content Knowledge Competencies in In-Service Teachers
Resumen
Taking digital technology as the framework of the research, the present study investigates in-service teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge competency (TPCK), by contextualizing teachers’ beliefs and competencies of using the TPCK model in teaching English as a foreign language. The study is an extension of previous research Tovar et al., (2019). Development involved a survey-based questionnaire, an unstructured interview, and classroom observations. The assessment instruments were administrated to sixteen in-service English teachers. Results revealed that a high percentage of the teachers, who work in the Language Center at the Technical University of Cotopaxi, are not familiar with the use of the TPCK framework. Research outcomes, therefore, suggest that developing teachers’ TPCK competency, strengthens their knowledge domains, skills, and beliefs of the usage of technology in classroom settings. Implications of this study and considerations for further research are discussed.
Descargas
Derechos de autor 2019 Veritas & Research
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.
En caso de que el artículo presentado sea aprobado para su publicación, los autores, mediante el documento “Declaración de originalidad y Cesión de derechos de autor”, transfieren a la revista los derechos patrimoniales que tienen sobre el trabajo para que se puedan realizar copias y distribución de los contenidos por cualquier medio y en acceso abierto, siempre que se mantenga el reconocimiento de sus autores y no se haga un uso comercial de la obra.
El contenido completo de la licencia Creative Commons, bajo la cual se resguardan los derechos de autor de aquellos que publican en la revista VERITAS & RESEARCH, puede consultarse en:
Este trabajo está bajo licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence (CC BY-NC 4.0).